Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

fredag, september 15, 2006

 

Slutdebatt

Jag ville nästan ställa mig upp och skrika JA!!! när Lars Leijonborg hade hållit sitt slutanförande i debatten alldeles nyss. Han inriktade sig nästan helt på skolan, som jag ser som den klart viktigaste valfrågan, och han sa helt rätt saker. Jag har visserligen aldrig riktigt tvekat, men nu är jag helt säker: Folkpartiet kommer att arbeta för att rätta till de fel som finns i den svenska skolan och se till att alla elever får chansen att utveckla sig maximalt. Göran Persson däremot anser att den svenska skolan är bra som den är, när ar tredje elev lämnar grundskolan utan fullständiga betyg och där var tionde elev har underkänt i något av grundämnena. Dessutom påpekade han om att det är viktigt att tänka innan man röstar. Man tycker att det skulle vara en självklarhet men jag tror ändå att det är nyttigt att påminna om. Heller en gång för mycket än en gång för lite.

Annars imponerade faktiskt Lars Ohly idag. Jag gillar absolut inte hans åsikter, de skrämmer mig i många fall, men hans stil i kvällens debatt var beundransvärd. All heder!

GP bufflade däremot värre än vanligt, pratade i munnen på folk och försökte överrösta folk när han inte hade ordet. Dessutom hade han inte mycket vettigt att säga.

Sammantaget tycker jag att Alliansen var fullkomligt överlägsna idag, även om jag försöker vara objektiv. 

På söndag röstar vi!
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Äntligen!
  2. Tillägg
  3. Sjuk eller glad?
  4. Latmask eller?
  5. Ka-pow!
  6. Ja, så var det.
  7. Vad händer?
  8. Ledig
  9. En löpning in i boxen
  10. Musikhösten

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?