Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

söndag, september 17, 2006

 

Ett nytt Sverige

Sverige kommer att få en ny regering, och det är förstås något som glädjer mig väldigt mycket. Men jag ska inte prata så mycket om det. Det finns inte så mycket att prata om förrän det börjar delas ut regeringsposter.

Socialdemokraterna kommer att få en ny partiledare, och där gar vi en fråga som är mer intressant. Vem tar över? Finns det någon som kan ta upp socialdemkraterna i sina gamla nivåer? Ska Per Nuder göra det? Knappast. Tråkigare tjomme får man leta efter. Dessutom är han inte speciellt kvick, det är i alla fall det intrycket jag har fått. Margot Wallström vill inte, och är nog inte heller rätt person för jobbet. Vanja Lunby-Wedin nämns ofta, och är kanske det troligaste alternativet. Men bra? Finns det någon återväxt då? Nja, jag vill ju inte se Anna Sjödin som partiledare i alla fall. Vi får helt enkelt se. Jag ska väl stöta och blöta frågan med andra, men min gissning är att sossarna går mot en mörkare period, och att Sverige samtidigt går mot ljusare tider.

F ö så har nynazister tagit sig in i parlamentet i den tyska delstaten Mecklenburg-Vorpommern, och en nunna har mördats av muslimer på grund av vad påven sade tidigare i veckan. Jag antar att det hade nåt att göra med att de ville visa att han hade fel...

Var det nån som sade att folk är idioter?

The Mars Volta - Viscera Eyes. Nya plattan Amputechture verkar som om den kan bli en god vän.
Comments:
Farmor tror att det blir Margot. Farmor ar insatt, och Margot har inte sagt nej.
 
Hon har sagt nej, men det gjorde som bekant Göran också. Dessutom tvekar hon lite grann i senare intervjuer.
 
Åååkej, jag hade fel. Nu sa hon ju fetnej...

Vem det än blir tror jag endast en naturkatastrof eller global ekonomisk kollaps kan vinna valet till vänstern nästa gång. ;)
 
Jag kan sätta pengar på att sd får vågmästarroll efter nästa val om inget sjukt konstigt händer. Hemska tanke.
 
Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Där ser man
  2. Namnbyte
  3. Slutdebatt
  4. Äntligen!
  5. Tillägg
  6. Sjuk eller glad?
  7. Latmask eller?
  8. Ka-pow!
  9. Ja, så var det.
  10. Vad händer?

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?