Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

söndag, oktober 01, 2006

 

I fyran fast ändå inte

Jag har försökt. Det har jag verkligen. Men det vill sig inte. Det är irriterande att jag inte kan verbalisera mina åsikter. Jag hade tänkt att lägga ut texten om feminismens vaga målbilder, om att det vore otroligt dumt om Allianspartierna skulle gå samman. Men det kanske kommer nån gång.

IK Nordia har vunnit div 5 västra. Dagens match hade allt: Drömmål, varningar, spänning, vändningar och glädje.

Efter tio minuter fick Tärnsjö en frispark ungefär 30 meter från mål. En av deras backar stegade fram och dundrade in bollen i bortre hörnet. Vi skapade inte så mycket, men kvitterade ändå genom Ewert kvarten innan pausvilan. Mats hann också med att bränna ett friläge. Efter paus skapade vi en del, men bollen ville inte in. Kulan kom in med halvtimmen kvar och fick ganska snart ett frisparksläge från dryga 20 meter. Bollen borrade sig in bortre krysset, 2-1. Strax efteråt gjorde han 3-1 och "Lasse Himanen går på vatten"-banderoller vecklades ut runt Skogsvallen. Vi satte dock glädjetjuten i halsen fem minuter senare när Tärnsjö gjorde 3-2 efter slappt försvarsspel. Men det här var Kulans dag. Med fem minuter kvar spelades han fram av Mats och bredsiade in fyran. Strax efteråt gjorde Emil Nordias sista mål i div 5 på ett tag.

Trots allt var det med blandade känslor jag åkte hem. Jag kommer att sakna det här.

Anna Ternheims nya verkar bra. Återkommer med noggrannare åsikter när jag ha lyssnat in mig. Annars har jag laddat ned lite Tiger Lou-singlar. Allt låter så bra. Måste skaffa Irenes platta också.
Comments:
Hoppas du har de nakna versionerna. Tycker precis som på förra skivan att de är bättre.
 
verkligen
 
Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Slutet
  2. Freak
  3. Den 25:e smäller det
  4. 9-12
  5. Ett nytt Sverige
  6. Där ser man
  7. Namnbyte
  8. Slutdebatt
  9. Äntligen!
  10. Tillägg

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?