Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

söndag, oktober 15, 2006

 

Det skrivna ordet

En massiv kraft. 

Pennan är mäktigare än svärdet. Men det är egentligen två helt olika saker. Men skriverierna om de skitsakerna som ett par nya ministrar har blivit något som kan liknas vid en långsam halshuggningsprocess. Tidningarna kommer inte att ge sig förrän minst två huvuden har rullat. Jag tycker ju inte att det är något att göra någon stor sak av om folk inte alltid betalar TV-avgiften, men Borelius hade ju gjort tillräckligt med andra saker för att framstå som rent kriminell. Kanske är det en process som måste ta sin tid, men det börjar bli lite gammalt. Avgå direkt istället. Stegö, Borelius, Sjödin.

En helt annan Sjödin är dagens idol. Jacke heter han och är kåsör på UNT. Hans knappa kvartssida är mer än skäl nog att köpa söndagarnas UNT. Kompenserar avsaknaden av serier mer än väl. Denna insikt gör att jag börjar fundera på hur mycket jag vill ha tidningen. Vi har ju trots allt DN i korridoren redan och 1148 spänn för ett halvår är rätt blodigt. 

Jag har dock anmält mig till Göteborsvarvet. Tror det blir sktkul.

Opeth - Windowpane. Perfekt.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Det är inte bara jag
  2. Färdig, slut och klar.
  3. Ljus
  4. En tå någon?
  5. Shit
  6. En osannolik dag
  7. Veckans pik
  8. Kors i Korsika
  9. Så mycket
  10. I fyran fast ändå inte

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?