Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

onsdag, oktober 18, 2006

 

Kinacyklar

Varför har asiatiska utbytesstudenter så små cyklar? Jag tror aldrig att jag har sett en kines med större cykel än 24". Helt sjukt.

Studentserien har dragut igång. Den började i måndags med derby mellan Basra och STS, båda lagen ligger nu i div 1, och det blev en rätt kul match. Jag spelade med STS, och vi lyckades övertala Ola att stå i mål så att vi fick fullt lag. Avbytare hade vi dock inte, vilket gjorde att vi satsade på en defensiv taktik, med lågt försvar och kontringar. Det funkade förvånansvärt bra, och vi (jag) fick också in bollen efter en frispark, men domaren dömde bort målet eftersom han inte tyckte att Pablo petat bollen innan jag sköt. Vi gjorde ändå 1-0 något senare (kommer helt ärligt inte ihåg om det var Jonas eller Pablo som fick in den) och lyckades hindra Basra från att skapa något vettigt. Men med fem minuter kvar studsade ett skott från Lindahl på Pabpls fot fram till Patrik som tryckte in kvitteringen från nära håll. Ett av väldigt få försvarsmisstag.

Vi var i alla fall närmast segern. Roligare referat finns på Basras hemsida.

Idag spelade båda lagen, och det blev vinst för Basra, medan STS snöpligt förlorade. Jag gjorde i alla fall två av Basras mål och klev därmed upp i skytteligatoppen direkt.

Liquido - Narcotic. För att den påminner mig om Weeds. Sjukt bra serie.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Det skrivna ordet
  2. Det är inte bara jag
  3. Färdig, slut och klar.
  4. Ljus
  5. En tå någon?
  6. Shit
  7. En osannolik dag
  8. Veckans pik
  9. Kors i Korsika
  10. Så mycket

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?