Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

onsdag, juli 13, 2005

 

Uppsalami

Idag snurrade jag runt i Uppsala en sväng och kollade på reorna. Införskaffade en tröja. Dessutom gjorde jag lite ärenden åt morsan (det var den egentliga anledningen till min resa) och lånade en bok av Vidiadhar Surajprasad Naipaul, The Mystic Masseur. Den ska vara bra, men den var inte mitt förstaval, varken DaVincikoden, Häxan & Lejonet, Brott och straff eller 1984 fanns inne (åtminstone inte på rätt språk).

Väl hemma kollade jag på de rafflande sista två milen av den tionde Tour de France-etappen. Lance är grymt bra, faktiskt. Hoppas han håller hela vägen.

Sedan gav jag mig ut för en löptur i den tryckande hettan. Det var ganska jobbigt att springa när det var så varmt (över 30 grader) men jag kämpade på så bra jag orkade. När jag kom hem stod Sparven och Tomi och väntade. Vi drog till Altsa och badade, varpå vi tog oss varsin kebab på Lilla Torget.

Jag skrev om dumglädje igår. Här är ett exempel på hur man kan handskas med sådana ovälkomna känsloyttringar och - som fallet är här - irriterande sång.

Icke irriterande sång bidrar Stevie med varje dag. Lately är grymt bra.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Kubbmästare
  2. Fula killar
  3. Knacking
  4. Grannar
  5. Meningen
  6. Katter
  7. Varmt
  8. Kort kort
  9. Run, Forrest! Run!
  10. Jordgubbar

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?