Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

tisdag, juli 12, 2005

 

Kubbmästare

Jag är hittills i år obesegrad på det underbara spelet kubb. Har visserligen inte stött på alltför tufft motstånd, men jag är övertygad om att jag kan spöa hela Gotland om så skulle krävas.

dagensskiva.com är en hyfsat trevlig hemsida. För det mesta har de rätt dåliga recensioner, men ibland kommer det ljusa punkter som får en på lite bättre humör, eller kanske bidrar med tips om nån bra skiva. Det mesta är dock som sagt skit.

Jag och min far hamnade i en diskussion om huruvida man kan vara glad och smart samtidigt. Han påstod att om man är smart blir man per automatik "småsur och cynisk". Han hävdade vidare att jag var det, vilket man kanske borde ta som en komplimang. Efter att ha funderat på saken så undrar jag om det inte finns någon sorts glädje som är reserverad för korkade människor. Jag tror att det är vad man kan observera hos flertalet hallåor och mindre begåvade programledare. Ett korkat, fånigt leende.

Småsur och cynsik var det.

Detta betyder dock inte att man inte kan ha roligt ändå. Windows RG är en riktigt kul liten flashgrej. Kanske kräver viss datorvana, typ att man sett Windows crasha.

Jag är ganska trött när jag skriver de här inläggen ibland. Jag skyller alla stavfel och andra saker som inte är som de ska på det. Cat Stevens har gjort ett helt kompani odödliga låtar. Min personliga favorit är nog Morning has broken. Finns få saker som är bättre än att cykla iväg mot skolan med solen i ansiktet och vinden i ryggen en tidig fredagsmorgon med den låten i öronen.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Fula killar
  2. Knacking
  3. Grannar
  4. Meningen
  5. Katter
  6. Varmt
  7. Kort kort
  8. Run, Forrest! Run!
  9. Jordgubbar
  10. Halvtid

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?