Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

måndag, juli 11, 2005

 

Fula killar

Tomi och Sparven kom förbi idag. Fula killar det där. Vi åkte och badade i Alsta och lirade lite kubb. Tomi och jag hade ett riktigt kvalitativt parti igång, men efter att han kastat över de sju kubbar jag fällt utan att lyckas få ett enda torn och sedan missade med sex av kasten kunde jag till slut avgöra. Sparven agerade expertkommentator.

Funderade idag över vad som är "cool" musik. Vad ska man lyssna på för att vara så inne som man bara kan? Ska man vara som indie-offret i Percy Tårar, som tycker att allt som är signat är för kommersiellt, kanske? Min brorsa är lite grann på det viset. Han har inte lyssnat på Isolation Years för att "alla sa ju att man typ var tvungen att tycka att de var bra". Men han lyssnar å andra sidan mycket på exempelvis U2 och Beach Boys. Nu har jag fått väldigt många enormt bra skivor av honom (Cooper temple clause, Killing Joke och för länge sedan Smashing Pumpkins, för att bara nämna ett fåtal) och han är antagligen den person vars musiksmak jag beundrar mest. Men han gillar inte Stevie.

The end of the world

Det var skamligt att Stevie bara fick spela två låtar på Live8, därför behöver han uppmärksammas med ett låttips. I belive (when I fall in love) är en alldeles för förbisedd låt. Se inte förbi den du också!
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Knacking
  2. Grannar
  3. Meningen
  4. Katter
  5. Varmt
  6. Kort kort
  7. Run, Forrest! Run!
  8. Jordgubbar
  9. Halvtid
  10. Måndag

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?