Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

lördag, juli 02, 2005

 

Run, Forrest! Run!

Jag var ute och sprang idag, från Örsa till Nysätra, en sträcka på 9 km. Det visade sig vara ganska precis vad jag pallade. Dels hade jag bara ätit två mackor och lite glass under dagen, så jag hade lite tomt i förråden och dels fick jag skoskav efter ungefär 6 km, så den sista biten var rätt kämpig. Men det gick rätt bra ändå, och benen kändes förvånansvärt pigga. Därpå åkte jag tillbaka mot civilisationen med gänget som var i Nysätra för att plocka jordgubbar. Vi stannade till i Alsta och badade. Det var lite kallt. Måste nog skaffa nya löparskor. Nike tror jag.

Nu är jag dessutom fruktansvärt nyklippt. Det är extremt skönt att inte ha så mycket hår. Nu kan jag låta det växa i ett år innan jag behöver bry mig igen. Dessutom blev det rätt så snyggt.

Poodles, Elin Lanto och Amy Diamond eller Stevie Wonder, U2, Paul McCartney, Brian Wilson, Pink Floyd osv? Lätt val.

Idag är det ju Live8, så man borde väl tipsa om en artist som är med där, eller hur? Joss Stone är en riktigt bra soultjej. Hennes White Stripes(!)-cover Fell in love with a boy är nog bästa låten hittills, men konkurrensen därom är hård. Nu gungar jag förresten till Stevie Wonder - For once in my life. Testa. Ganska skönt, faktiskt.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Jordgubbar
  2. Halvtid
  3. Måndag
  4. Jobb
  5. Brunt
  6. Störningar
  7. Stilfullt
  8. Hype
  9. Jag dammade av skivan Med Jedi Knights II idag, så...
  10. Torka

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?