Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

torsdag, juni 23, 2005

 

Stilfullt

På bästa tänkbara sätt avslutade vi idag vårsäsongen i div 5 västra uppland, genom att hemma på Skogsvallen utklassa Morgongåva med 6-1. Matchen började otroligt bra för oss, efter bara några minuter ledde vi med 2-0, efter mål av Martin och Ewert. Efter detta slappnade vi av något och gästerna kunde efter vackert samspel reducera. Ewert utökade ledningen till 3-1 något senare, men de fortsatte att kämpa och spelade faktiskt riktigt bra, men efter att de missat en straff gick luften ur dem något. Vi gick ut hårt även i andra halvlek, och efter ungefär halva hade vi ytterligare utökat ledningen till 6-1, efter två kassar till av Martin och ytterligare en från Ewert. Sammantaget var det en väldigt bra match med ett ruggigt tempo åtminstonde första halvleken. Flera av de som varit skadade och borta under stora delar av våren var idag tillbaka. Stefan och Kulan kom in på slutet och visade god vilja.

Ska nog summera våren efter b-laget spelat sina sista matcher. Imorgon tar vi emot Fanna och på tisdag åker vi till Hummelsta för match mot Åsunda. Två derbyn, således, och vi kommer antagligen att mönstra bra lag i båda matcherna.

A horse comes into a bar. The bartender asks: "Why the long face?"

Mycket handlar ju om fotboll för mig just nu, så även dagens låttips har anknytning till denna underbara sport: Galenskaparna & After shave - Ciao ciao Italia. 1990 års svenska VM-låt. Jag var knappt sex år när den här låten kom, och jag spelade sönder bandet jag hade den på, och dessutom gick jag runt och sjöng på den förhållandevis oavbrutet. Mina föräldrar införde samma sommar regeln "Inget sjungande vid matbordet". Då tror jag inte att jag såg sambandet.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Hype
  2. Jag dammade av skivan Med Jedi Knights II idag, så...
  3. Torka
  4. Festival
  5. Fel
  6. Närmare
  7. Dadadadam-dam
  8. Fotboll på ön
  9. Kross
  10. 19"

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?