Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

tisdag, juni 14, 2005

 

Fotboll på ön

Järlåsas hemmaplan är som en ö, på alla sidor omgiven av välfyllda diken, där bollen hamnar tätt som oftast. Ganska jobbigt att bada varje gång man ska ta ett inkast. B-laget vann en hyfsat konfortabel 4-2-seger mot Järlåsa/Vittinge idag. Jag inledde vårt målskytte på straff efter att Viktor dragits ned. Henke nickade in tvåan precis innan halvtid. Sedan fick jag, som ju spelade 90 inuter igår, vila en halvtimme, under vilken hemmalaget lyckades såväl reducera som kvittera. Med kvarten kvar kom jag in, och ganska snart gjorde Emil 3-2. Med fem minuter kvar spelade jag fram samme man som fastställde slutresultatet 4-2.

Michael Jackson frikändes idag, och Sparven är således skitglad. Personligen tycker jag att Jackson är en ganska patetisk figur nu för tiden, men han hade sina ljusa stunder, åtmistonde musikaliskt sett.

Vår konsert på lördag kommer att bli förbannat bra. På tal om bra saker: Tiger Lou - Oh Horatio. Jag har för övrigt en tröja med texten "We're all gonna die alone".
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Kross
  2. 19"
  3. Vatten och andra vätskor.
  4. Bränning
  5. Att skapa rutiner
  6. Grill
  7. Torsk
  8. Lön för mödan
  9. Regn & årets video
  10. Sommar!

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?