Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

lördag, juni 04, 2005

 

Regn & årets video

Det regnar. Jag gillar att spela i regn. Då kan man dra tiometers glidtacklingar och skjuta ormdödare. Dessutom gör regnet att mina nya skor kommer att komma till rätta, med sina nya oslitna dubbar. Tierp står för motståndet idag, en match som vi ska kunna vinna, speciellt som vi nu har ett par av de tidigare skadade tillbaka i spel. Tyvärr är Emil, ena halvan av vårt mittbackslås, borta idag och även ett par av hans potentiella ersättare är skadade. Efter vad vi visade upp i onsdags är jag dock övergtyad om att vi verkligen har kapacitet.

För ett par dagar sedan kom det videosnutt som visade massakern i Srebrenica. Sedan dess har den visats på varenda nyhetssändning. Det är fruktansvärda bilder, som både SVT och TV4 anser har nyhetsvärde i tre dagar i sträck. (Självklart finns den för nedladdning på hemsidan ocskå.) De älskar verkligen att gotta sig i bilder där folk blir mördade. Frågan är varför? Lever de i föreställningen att folk verkligen vill se detta om och om igen? Och i så fall, är det så att folk vill se sånt? Får de brev som önskar att de visar den där videon där de avrättar pojkar och män, bara en gång till? Eller Tycker de att det är så fruktansvärt viktigt för folk att se detta? Tycker de att de måste gnugga in det, så att det verkligen fastnar? Jag vet inte, och oavsett deras anledningar så har åtminstonde jag fått nog.

En skön grej att lyssna på: Temat från The good, the bad & the ugly. Jag gillar filmmusik i allmänhet, och detta är västernfilmens egen signaturtrudilutt. Ennio Morricone står för kompositionen.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Sommar!
  2. Min dag
  3. Bara lite kvar.
  4. En nästan riktig måndag
  5. Carling weekend
  6. Blogg, i hemtentans spår.

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?