Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

söndag, maj 29, 2005

 

Blogg, i hemtentans spår.

Hej.

Detta är mitt allra första bloggande. Jag är dock inte helt obekant med fenomenet 'att skriva saker på nätet som folka kan komma och läsa', för jag har i flera års tid använt mig av Lunarstorms dagbok mer eller mindre regelbundet. Den här bloggen är väl egentligen tänkt att ta över de skriverierna.

Vad kommer det handla om då?

Ja, enklast är väl att säga att det kommer att handla om mig. För att detta inte skall bli ett fullkomligt tomt påstående är det på plats att jag drar lite snabbinfo om mig själv. För 20 år sedan lite drygt landade jag i mitt första hem, på Hornö utanför Enköping. Innan jag visste ordet av var jag dock hemmastadd i Sveriges närmaste byhåla, Örsundsbro. Där har jag huserat ända tills i vintras, då jag till slut tröttnade på buss 804, som så länge jag kan minnas tagit mig till och från såväl Uppsala som Enköping, och skaffade mig ett alldeles eget studentrum i Flogsta, Uppsalas största studentghetto. Jag är alltså student, närmare bestämt på Civilingejörsprogrammet System i Teknik & Samhälle, första året. I örvigt sysslar jag en hel del med fotboll, och lite annan sport när jag får tid över. Dessutom spelar jag trummor ibland, oftast i ett band som går under det värdelösa namnet Metal Fusion.

Nu har jag inte tid längre, jag borde faktiskt inte skrivit en rad här idag. Egentligen borde jag ha suttit med hemtentan i Vetenskapsteori. Men har man ingen karaktär så är det så det är.

Jag återkommer, förr eller senare.

Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?