Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

måndag, juni 13, 2005

 

Kross

Idag stod Syrianska för motståndet när IK Nordias herrlag ställde upp för match. Syrianska har hittills varit seriens slagpåsar och en seger var av nöden om vi ville hänga med i tabellen. Det började dock allt annat än bra. Efter bara ett par minuter fick de en straff efter att bollen skjutits upp på Ewerts hand, och 0-1 var ett faktum när Martin, som a-lagsdebuterade idag, gick åt fel håll. Vi hade lite otur med våra målchanser men till slut lyckades ändå Emil peta in en kvittering. Strax efteråt fick vi straff efter en liknande situation som tidigare, och Pizza är säkerheten själv på straffar. Vi trodde att vi skulle dra ifrån ytterligare, för det spelmässiga övertaget var trots ett antal olyckliga återbud stort. Syrianska lyckades dock kvittera efter en riktig lyckoträff från ca 30 meter. Innan halvtid tog vi dock åter ledningen efter ett vackert volleymål av Mats.

Den andra halvleken dominerade vi totalt, och nu visade vi också att vi kan göra mål. Pizza satte ytterligare en straff. Jag dundrade in 5-1 i bortre krysset, riktigt vackert måste jag säga. Viktor Brinck kom in och gjorde sexan efter att jag trixat runt i straffområdet lite och Kalle avrundade med en tunnel på målvakten. Slutresultatet 7-2 tar oss upp på en tredjeplats i en något haltande tabell. Jag tror faktiskt att vi, om vi får tillbaka de skadade och sjuka spelarna så snart som möjligt, kan vara med och kämpa om en plats i toppen av serien i höst. Dessutom är det roligt att ungtuppar som Nicklas Östgren, Viktor Brinck och Pelle Bodin får speltid och visar att de hör hemma i a-laget.

Imorgon är det b-laget som gäller. Järlåsa/vittinge står för motståndet, och vi borde verkligen vinna. Vi får förhoppningsvis ihop ett dugligt lag också.

Jag vaggas utav solens varma strålar
och drömmer om månens svala sken
Jag bländas av det skarpa gryningsljuset
Jag vänder mig och somnar om igen

Då kommer en vårvind
och jag kan inte stå emot den smekande bris
som får mig att till slut kapitulera
och börja återstoden av mitt liv

Klarblå färg besmyckar himlavalvet
men jag ser bara låga tunga moln
Jag känner mig för kall för att betvinga
ännu en brännande het dag

Då kommer en vårvind
och jag kan inte stå emot den smekande bris
som får mig att till slut kapitulera
och börja återstoden av mitt liv

Åvanstående är texten jag dillade om i förra inlägget. Vi är bra på fria tolkningar, jag och Sparven. F ö är den extremt copyrightad och får knappt ens läsas egentligen.

Evelyn Grace är ett nyligen dödförklarat Enköpingsband som faktiskt hann med att göra en hel del bra grejor. Can't fake it och Stumble blindly är ett par av deras bästa låtar, om jag får ha en åsikt. Kan ni inte få tag på den kan ni ju alltid höra med mig...

Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. 19"
  2. Vatten och andra vätskor.
  3. Bränning
  4. Att skapa rutiner
  5. Grill
  6. Torsk
  7. Lön för mödan
  8. Regn & årets video
  9. Sommar!
  10. Min dag

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?