Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

söndag, juni 12, 2005

 

19"

Farsan hade förr i tiden ett företag om hette Salnecke Fruktvin. I detta företag skötte morsan bokföring och sådant ekonomiskt. Till hjälp i detta arbete hade hon en kärring som bor ca 100 meter från oss, och som är en av de otrevligaste personer jag mött. Detta hade alla utom jag överseende med till för ett tag sedan. Lite bråk uppstod och samarbetet upphörde.

För ett par dagar sedan ringde denna tant och sade att eftersom de skulle flytta från sin alldeles för stora villa (som bland annat har två pooler!) behövde de göra sig av med lite gammalt skräp och undrade om vi kanske ville ha en gammal datorskärm som de inte kunde ta med sig. Det visade sig vara en top notch 19-tummare i alldeles utmärkt skick. Jag tackade och tog emot. Klart ett snäpp uppåt från min nuvarande 14"-are som fladrar i hörnen. Dessutom flyttar hon till en ö i Helsingland. Två flugor, liksom.

Jenny Wilson - Crazy Summer. Skön låt.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Vatten och andra vätskor.
  2. Bränning
  3. Att skapa rutiner
  4. Grill
  5. Torsk
  6. Lön för mödan
  7. Regn & årets video
  8. Sommar!
  9. Min dag
  10. Bara lite kvar.

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?