Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

tisdag, juli 05, 2005

 

Katter

I förrgår upptäckte Freja (granntjejen) fyra små kattungar (kanske en-två veckor gamla) med tillhörande mamma under deras trapp. Morsan blev till sig och tyckte att vi borde skaffa katt. Jag manade till besinning och påpekade att det var ju säkert någon som redan ägde de små liven och kanske letade med ljus och lykta efter dem. I morse när vi att och åt frukost och läste UNT upptäckte vi fyra kattungar och en annan kattmamma som kröp fram från under våran altan. Vad är oddsen för det? Hursomhelst blev morsan förstås ännu mer till sig och var på god väg att adoptera allihopa, men nöjde sig till slut med att ställa ut ett vattenfat till dem.

Idag har jag åkt runt och lastat på och av saker. Det var varmt och jobbigt att åka bil. Jag lyckades dock hinna med att handla en tröja, en fotboll och ett par sandaler i Uppsala. Dessutom käkade vi på Mr. Sandwich och jag drack mitt livs första SanSao.

Det här kan nog de flesta få användninga för nån gång i livet:
Hej, [företagsnamn],

Tack för brevet som ni skickade till mig på [datum]. Efter moget övervägande måste jag tyvärr meddela er att jag inte kan acceptera ert avböjande om att anställa mig på ert företag.

I år har jag varit särskilt framgångsrik när det gäller avslagna arbetsansökningar, och jag har mottagit flertalet bara den senaste månaden. Därför förstår ni säkert att det är omöjligt för mig att tacka ja till alla avslag.

Trots ert företags utomordentliga arbete och tidigare erfarenhet av att avböja blivande anställda ett arbete, tycker jag inte att ert avböjande motsvarar mina behov för tillfället. Därför kommer jag att fungera som anställd på ert företag direkt efter min examen. Jag ser fram emot att träffa er då.

Lycka till vid framtida avslag.

Med vänliga hälsningar,

[Ditt namn här]

Leif Karate är faktiskt bra. Terracotta är en av många bra låtar från debutskivan.

Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Varmt
  2. Kort kort
  3. Run, Forrest! Run!
  4. Jordgubbar
  5. Halvtid
  6. Måndag
  7. Jobb
  8. Brunt
  9. Störningar
  10. Stilfullt

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?