Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

måndag, juli 18, 2005

 

Stugan

De senaste har vi varit i stugan utanför Söderhamn. Det är enormt skönt att komma dit och koppla av, tagga ned, träna, bada, fika, fika ännu mer och spela Mugg och Uno med mormor. Vattnet var ca 20 grader varmt, alltså alldeles perfekt. Jag köpte ett par skor på rean i stan också. Söderhamn har nog Svergies bästa skobutiker. Jag har också tränat intensivt på Hälsinge-mål. Rullande "l" (som i "halv älgkalv") och ord som "hänna" och "dänna" och "hanses" och "domses" måste sitta perfekt. Jag blir bättre och bättre.

Nu är det bara en vecka kvar till fotbollsträningarna börjar igen. Jag lär alltså träna på lite denna veckan, så jag är i hyfsad form sen. Löpning, badminton och styrka får det bli.

Det var Stevie-tema på P3 Soul idag. Två timmar med musik och intervju med min husgud. Underbart.

I stugan finns det bra toa-läsning. Jag har bland annat under mina besök räknat ut att jag bara är ett vuxenpoäng från att räknas som vuxen (jag har 14 poäng nu). Om jag kollar på Allsång på Skansen två gånger är saken biff. Morsan leder familjens vuxen-liga med 45 poäng. Brorsan ligger på bedrövliga 6 poäng.

-Hur många gånger skrattar en blondin när man berättar en rolig historia?
-Tre, en gång när man berättar den, en gång när man förklarar den och en gång när hon fattar den.

Isolation Years - It's golden
och Kent - Klåparen får bli dagarnas tips.

Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Mängdrabatt
  2. Uppsalami
  3. Kubbmästare
  4. Fula killar
  5. Knacking
  6. Grannar
  7. Meningen
  8. Katter
  9. Varmt
  10. Kort kort

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?