Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

fredag, juli 22, 2005

 

En tjänst

Morsan frågade om inte jag kunde bränna en skiva med musik som jag tror att hon gillar. Jag fruktar att jag blir tvungen att bryta mot en-låt-per-band-regeln. Lite Isolation years och Nada Surf och ingen In flames eller Mansun så blir det nog bra. Det är lite kul att hon gillar "min" musik. Väldigt många människor verkar tappa förmågan (eller kanske bara lusten) att ta in ny musik när de fyller 30. Farsan till exempel slutade lyssna på ny musik samtidigt som 70-talet började, eller åtminstonde nya artister. Jag tänker inte bli sån. Aldrig.

Jag har börjat spela Sudoku. Det började i stugan senaste helgen, och nu spelar jag på corren.se, där de faktiskt har ganska svåra spel, till skillnad från de som är i UNT och Expressen. Man får tänka efter lite iaf. Jag antar att jag kommer tröttna inom en vecka.

Ingen är online på MSN. Skandalöst! Klockan är ju bara 01:18.

-Hur ser en norsk evighetsmaskin ut?
-Det är ett papper där det står "Vänd!" på båda sidorna.

James Iha en en basist som ständigt hittar bra band att spela i. Från Smashing Pumpkins till A perfect circle och halvsvenska Vanessa & the O's. A perfect circles The Noose och Pet är två låtar man bör lyssna på. Dessutom har de gjort en cool cover på John Lennonklassikern Imagine.

Måste skaffa Vanessa & the O's nya, frstn.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Egentligen
  2. Nu
  3. Stugan
  4. Mängdrabatt
  5. Uppsalami
  6. Kubbmästare
  7. Fula killar
  8. Knacking
  9. Grannar
  10. Meningen

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?