Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

måndag, november 13, 2006

 

Val och kval

Mjölken var slut när jag skulle äta middag igår, så jag knäckte en Staro. Typiskt otypiskt mig, men jäkligt gott. Jag hade förtjänat det dessutom, efter en lång dags plugg och ett par timmar badminton.

Jag kan knappt gå nu. Fick en riktigt schysst smäll på vaden i Basras match idag. Vi vann dock. 1-0 blev det trots att vi var det klart bättre laget. Men Chipleaders är svårspelade. Matcher igen på onsdag. Hoppas jag inte behöver halta fram på planen då. 

"Love" heter det nya Beatlesalbumet som kommer ut i slutet av månaden. Redan nu har delar av skivan läckt ut på nätet, och det låter riktigt lovande. Att säga att den är ny är förresten en sanning med modifikation, den består nämligen bara av gamla Beatlesljud, ihopmixade av George Martin. Bland annat har det underbara pianosolot från In my life tagit plats i Strawberry Fields och While my guitar gently weeps är i den nya tappningen akustisk med stråkar och ett par nya verser. Det låter jäkligt bra överlag. En låt som låter överraskande bra är Octopussy's garden. Med Paul bakom micen hade det blivit en monsterhit. Kanske.
Comments: Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. TV
  2. En kortis
  3. Med framtiden i blickfånget
  4. Off time
  5. Damn!
  6. Förnekelse
  7. Citatmaskinen
  8. Om 24 timmar
  9. Musikfunderingar
  10. Tillbaka i gamet

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?