Cynisk & småsur.

Krokiga tankegångar i raka rader. Glamourens antites. En obäddad dagbok.

torsdag, november 16, 2006

 

The Magical Butterfly Kite Brigade

Sufjan igår. Riktigt, riktigt bra konsert. Jag och Joel var dock överrens om att vi hade velat höra mer från Michigan och mer banjo. For the Widows In Paradise… till exempel. Men han har en otrolig röst. Vi stod precis bredvid en tiondel av I'm from Barcelona. De var imponerade av Vaselin-Joels expertis inom ölhämtning.

Vi missade de sista kommunikationerna, men fick tag på en hyfsat billig svarttaxi. Jobbigt ändå.

Idag har jag cyklat och gått i regnet, varit försenad till ett möte, varit på seminarium, köpt böcker och jeans samt lagat god mat. Ikväll blir det sporis, men jag ska försöka hinna sova en stund innan dess.

All the trees in the field will clap their hands var bäst igår tror jag. Majesty snowbird var också grym. Sedan måste jag säga att förbandet, St. Vincent, var otroligt imponerande. Jag skulle kunna gifta mig med henne.
Comments:
Slår vad om att hon är 'gift' med nån i bandet. Typ Sufjan himself. :)

Nämen hon visade klar potential. Tyckte dock hon borde sansat sig något. Jag är ingen principiell motståndare till konstigheter, men i hennes fall tyckte jag inte det funkade. Hon var dessutom grym som stöd till Sufjan. Inte riktigt lika bra som en orkester och en kör, men nästan.
 
hon skämtade om att hon ville gifta sig med sufjan. Jo, ibland blev det för mycket konstigt men oftast var det lagom.
 
Skicka en kommentar

<$BlogBacklinkTitle$> <$BlogBacklinkDeleteIcon$>
<$BlogBacklinkSnippet$>



<< Home
  1. Val och kval
  2. TV
  3. En kortis
  4. Med framtiden i blickfånget
  5. Off time
  6. Damn!
  7. Förnekelse
  8. Citatmaskinen
  9. Om 24 timmar
  10. Musikfunderingar

Bloggtoppen.se



This page is powered by Blogger. Isn't yours?